Call for research abstracts and patient cases

Seuraava SRY:n vuosikokous pidetään Tampereella 27.1.-28.1.2022. Perinteisesti jäsenistön esittämät omat abstraktit ovat oleellinen ja mielenkiintoinen, dynaaminen osa vuosikokouksen ohjelmaa. Niinpä toivomme taas aktiivisuuttanne abstraktien lähettämiseen vuosikokousta varten.

Abstraktien toivotaan käsittelevän uusimpia suomalaisia tutkimustuloksia reumatologian alalta. Lisäksi toivotaan lähetettäväksi mielenkiintoisia potilastapauksia. SRY:n hallitus valitsee suullisesti kokouksessa esitettävät tutkimusabstraktit ja potilastapaukset. Abstraktin esityksen voi pitää suomeksi, ruotsiksi tai englanniksi. Abstraktiesitystä toivotaan ensisijaisesti pidettäväksi paikan päällä kokouksessa, mutta tarvittaessa esitys voidaan pitää myös etäyhteyksin. Paras potilastapaus palkitaan kunniakirjalla ja jaossa on usein myös stipendejä parhaille abstrakteille.

Kokoukseen tarjotusta esityksestä tulee tehdä word-pohjainen abstrakti, jonka merkkimäärä saa olla korkeintaan 3500 (sisältäen otsikon ja kirjoittajat).

Abstraktit lähetetään yhdistyksen sihteerille 19.12.2021 mennessä sähköpostiosoitteella: sihteeri@reumatologinenyhdistys.fi.