Call for research abstracts and patient cases

Seuraava SRY:n vuosikokous pidetään Helsingissä 30.1.-31.1.2020. Perinteisesti jäsenistön esittämät omat abstraktit ovat oleellinen ja mielenkiintoinen, dynaaminen osa vuosikokouksen ohjelmaa. Niinpä toivomme taas aktiivisuuttanne abstraktien lähettämiseen vuosikokousta varten.

Abstraktien toivotaan käsittelevän uusimpia suomalaisia tutkimustuloksia reumatologian alalta. Tänä vuonna toivotaan tutkimusabstraktien lisäksi lähetettäväksi abstrakteja mielenkiintoisista potilastapauksista. Tutkimusabstraktit ja potilastapaukset esitetään kokouksessa joko suullisesti tai posterina kokouksen järjestelytoimikunnan päätöksen mukaisesti. Suullisen esityksen voi pitää suomeksi, ruotsiksi tai englanniksi. Paras potilastapaus palkitaan kunniakirjalla.

Kokoukseen tarjotusta esityksestä tulee tehdä englanninkielinen abstrakti, joka tulee mahduttaa kotisivun oikeassa yläkulmassa Lomakkeet –kohdasta löytyvään abstraktipohjaan. Abstraktien mahdollinen julkaiseminen Scandinavian Journal of Rheumatology -lehdessä riippuu abstraktien kokonaismäärästä.

Abstraktit lähetetään yhdistyksen sihteerille 15.12.2019 mennessä sähköpostiosoitteella:
sihteeri@reumatologinenyhdistys.fi.